Show simple item record

dc.contributor.advisorCARBAJAL BLAS JUAN JOSUEes_PE
dc.contributor.authorMELGAREJO AROQUIPA, GLENI EDERSON
dc.date.accessioned2023-12-27T20:36:51Z
dc.date.available2023-12-27T20:36:51Z
dc.date.issued2023-12-27
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulp.edu.pe/handle/ULP/72
dc.descriptionThe present investigation entitled "Implementation of E-commerce to improve the sales process in the company Origin Quea Coffee Company E.I.R.L., La Convención, 2022", had as main objective to determine if E-commerce is related to the improvement of the sales process. The type of research was applied with a quantitative approach and a non-experimental cross-sectional design. The present investigation used the technique of the own elaboration survey through the questionnaire of questions which were applied to a total of 125 people made up of clients and managers of the company Origin Quea Coffee Company E.I.R.L, La Convención. In addition, antecedents and theoretical bases were presented that served as support during the discussion of results. The survey data were processed by the SPSS program, 0.943 was obtained in Cronbach's alpha. Therefore, the result was consistent and reliable. In addition, the three alternative variables that were presented were accepted; that is, a relationship was found between the E-commerce variable and the three dimensions of the sales process variable. Finally, it was concluded that there is a relationship between the E-commerce variable and the sales process variable with a Pearson coefficient of 0.815.es_PE
dc.description.abstractLa presente investigación titulada "Implementación de E-commerce para mejorar el proceso de ventas en la empresa Origin Quea Coffee Company E.I.R.L., La Convención, 2022", tuvo como objetivo principal determinar si el E-commerce se relaciona con la mejora del proceso de ventas. El tipo de investigación fue aplicada de enfoque cuantitativo y de diseño no experimental transversal. La presente investigación se valió de la técnica de la encuesta de elaboración propia por medio del cuestionario de preguntas las cuales fueron aplicados a un total de 125 personas conformados por clientes y gerente de la empresa Origin Quea Coffee Company E.I.R.L, La Convención. Además, se presentaron antecedentes y bases teóricas que sirvieron de apoyo durante la discusión de resultados. Los datos de la encuesta fueron procesados por el programa SPSS, se obtuvo 0.943 en el alfa de Crombach. Por tanto, el resultado fue coherente y confiable. Además, se aceptaron las tres variables alternativas que se presentaron; es decir, se encontró relación entre la variable E-commerce y las tres dimensiones de la variable proceso de ventas. Por último, se concluyó que si existe relación entre la variable E-commerce y la variable proceso de ventas con un coeficiente de Pearson de 0.815.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Líder Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio institucional - ULPes_PE
dc.subjectComercio electrónicoes_PE
dc.subjecttiendaes_PE
dc.subjectseguridades_PE
dc.subjectmercadoes_PE
dc.subjectempresaes_PE
dc.titleIMPLEMENTACIÓN DE E-COMMERCE PARA MEJORAR EL PROCESO DE VENTAS EN LA EMPRESA ORIGIN QUEA COFFEE COMPANY E.I.R.L., LA CONVENCIÓN, 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineUniversidad Líder Peruana Escuela Profesional de Ingeniería de sistemas e informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Líder Peruanaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de sistemas e informáticaes_PE
renati.advisor.dni43089604es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0009-0001-2247-5790es_PE
renati.author.dni73495988es_PE
renati.discipline511es_PE
renati.jurorQUISPE CCAPACCA EDGARes_PE
renati.jurorVARGAS VERA LIZETes_PE
renati.jurorHUILLCA HUALLPARIMACHI RAULes_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess