Show simple item record

dc.contributor.advisorCARBAJAL BLAS JUAN JOSUEes_PE
dc.contributor.authorBRAVO LUQUE, DARELL
dc.date.accessioned2024-06-08T03:33:21Z
dc.date.available2024-06-08T03:33:21Z
dc.date.issued2024-06-06
dc.identifier.citationAPAes_PE
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulp.edu.pe/handle/ULP/103
dc.descriptionThe present research titled: Impact of the Moodle platform for the academic control of I.E. students. INA 67, Santa Ana 2023. The main objective was to: Identify how the Moodle platform affects the academic performance in the area of ​​Mathematics of 1st year secondary school students at the I.E. INA 67, Santa Ana 2023. The methodology was developed by the type of applied research with a quantitative approach and experimental design, considering the survey technique, questionnaire instrument. Applied to a representative sample of 21 students from the 1st secondary level of the I.E. INA 67, Santa Ana. As part of the results, the table shows the bilateral asymptotic significance of Chi square of p=0.006<0.05. Therefore, it is understood that there is a relationship between the INA 67 platform and academic performance. Therefore, the null hypothesis (H0) is rejected and the alternative hypothesis (HI) proposed is accepted. Therefore, it is concluded that the INA 67 platform directly affects the academic performance in the area of ​​Mathematics of the 1st year secondary school students of the I.E. INA 67, Santa Ana 2023.es_PE
dc.description.abstractLa presente investigación titulada Plataforma Moodle en el desempeño académico del área de matemáticas para 1ro de secundaria en la I.E. INA 67, Quillabamba-2023”, tuvo por objetivo principal: Identificar de qué manera la plataforma Moodle incide en el desempeño académico del área de Matemáticas de los estudiantes del 1° de secundaria de la I.E. INA 67, Santa Ana 2023. La metodología estuvo desarrollada por el tipo de investigación aplicada de enfoque cuantitativo y de diseño experimental, considerando la técnica de la encuesta, instrumento cuestionario. Aplicado a una muestra representativa de 21 estudiantes del 1° nivel secundario de la I.E. INA 67, Santa Ana. Como parte de los resultados se percibe en la tabla la significancia bilateral asintótica de Chi cuadrado de p=0,006<0,05. Por lo que se entiende que existe relación entre plataforma Moodle y el desempeño académico. Por ello se rechaza la hipótesis nula (H0) y se acepta la hipótesis alterna (HI) planteada. Por ello se concluye que la plataforma Moodle incide directamente en el desempeño académico del área de Matemáticas de los estudiantes del 1° de secundaria de la I.E. INA 67, Santa Ana 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Líder Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio institucional - ULPes_PE
dc.subjectPlataforma Moodlees_PE
dc.subjectdesempeño académicoes_PE
dc.subjectmatemáticases_PE
dc.subjectsecundariaes_PE
dc.subjectinvestigación cuantitativaes_PE
dc.subjectChi cuadradoes_PE
dc.titlePLATAFORMA MOODLE EN EL DESEMPEÑO ACADÉMICO DEL ÁREA DE MATEMÁTICAS PARA 1RO DE SECUNDARIA EN LA I.E. INA 67, QUILLABAMBA-2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEscuela profesional de Ingeniería de sistemas e informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Líder Peruanaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de sistemas e informáticaes_PE
renati.advisor.dni23944578es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8980-4560es_PE
renati.author.dni73365634es_PE
renati.discipline612es_PE
renati.jurorCCAPACCA QUISPE EDGARes_PE
renati.jurorVARGAS VERA LIZETes_PE
renati.jurorHUILLCA HUALLPARIMACHI RAULes_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess