Show simple item record

dc.contributor.advisorESPINOZA GAMBOA ERICKA NELLYes_PE
dc.contributor.authorHUAMAN CERVANTES, THALIA ARASELI
dc.date.accessioned2024-04-20T15:32:13Z
dc.date.available2024-04-20T15:32:13Z
dc.date.issued2024-04-20
dc.identifier.citationAPAes_PE
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulp.edu.pe/handle/ULP/92
dc.descriptionThe objective of this work is to determine the relationship between financial education and financial management in the students of the Universidad Líder Peruana, La Convencion, 2022. Which developed a basic type methodology, quantitative approach, non-experimental - transversal design. , correlational scope. The population was made up of students from the Universidad Líder Peruana and the sample was selected from a census sample composed of 55 students. The technique used was the survey through the question questionnaire. Reaching a conclusion, Spearman's Rho coefficient was 0.350, in such a way that, according to the estimation estimate, it was low positive among the studied variables of financial education and financial management, in addition the level of significance was 0.009. less than 0.05; That is, there is a significant relationship between the variables.es_PE
dc.description.abstractLa investigación tuvo por objetivo, determinar la relación entre la educación financiera y la gestión financiera en los estudiantes de la Universidad Líder Peruana, La Convención, 2022. El cual, desarrolló una metodología de tipo básica, enfoque cuantitativo, diseño no experimental – transversal, de alcance correlacional. La población estuvo conformada por los estudiantes de la Universidad Líder Peruana y la muestra fue seleccionada a partir de una muestra censal compuesta por 55 estudiantes. La técnica empleada fue, la encuesta por medio del cuestionario de preguntas. Llegando a una conclusión, el coeficiente de Rho de Spearman resultó 0.350, de tal manera que, de acuerdo a la estimación de correlación, fue positiva baja entre las variables estudiadas de educación financiera y gestión financiera, además el nivel de significancia fue de 0,009 es menor de 0.05; es decir, existe una relación significativa entre las variables.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Lider Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio institucional - ULPes_PE
dc.subjectEducación financieraes_PE
dc.subjectconocimiento financieroes_PE
dc.subjectgestión financieraes_PE
dc.subjecttoma de decisioneses_PE
dc.titleEDUCACIÓN FINANCIERA Y SU RELACIÓN CON LA GESTIÓN FINANCIERA EN LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD LÍDER PERUANA, LA CONVENCIÓN, 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEscuela Profesional de Contabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Lider Peruanaes_PE
thesis.degree.nameContador Públicoes_PE
renati.advisor.dni10612065es_PE
renati.advisor.orcid0000-0002-5320-4694es_PE
renati.author.dni73353108es_PE
renati.discipline411es_PE
renati.jurorAPAZA LIMA IRVING MAYCOLLes_PE
renati.jurorORDUÑA VENTURA ANGEL JAIMEes_PE
renati.jurorAQUIÑO PERALES LAURAes_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess