Show simple item record

dc.contributor.advisorFLORES LAIME HUGO HERNANes_PE
dc.contributor.authorCALVO CERVANTES, SHIRMA ZOLANCH
dc.contributor.authorSILVA UMERES, WENDOLYN ERLYN
dc.date.accessioned2024-11-12T03:21:31Z
dc.date.available2024-11-12T03:21:31Z
dc.date.issued2024-11-11
dc.identifier.citationAPAes_PE
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulp.edu.pe/handle/ULP/114
dc.descriptionThe research titled: “MARKETING STRATEGIES IN RELATION TO THE SALES OF THE COMPANY AGREGRADOS QUILLABAMBA S.A.C.” Its main objective was to identify the level of the relationship between the marketing strategies and the sales of the company Aggregates Quillabamba S.A.C 2023. The methodology was basic, with a quantitative approach and non-experimental design, in addition to the correlational scope. In this research, a population has been considered and the sample was 93 clients of the company Aggregates Quillabamba S.A.C., to whom the closed questionnaire instrument was applied. Within the results, it was evidenced by Spearman's Rho correlation statistical test, a bilateral significance value of p-value = 0.000 < 0.05 was obtained, which means that the marketing and sales strategies are significant. On the other hand, the correlation coefficient showed a result of 0.733, which indicates the positive relationship between marketing and sales strategies. Therefore, it is concluded that the marketing strategies are directly related to the sales of the company Aggregates Quillabamba S.A.C 2023.es_PE
dc.description.abstractLa investigación titulada: “ESTRATEGIAS DE COMERCIALIZACIÓN EN RELACION A LAS VENTAS DE LA EMPRESA AGREGRADOS QUILLABAMBA S.A.C”. Tuvo por objetivo principal de identificar el nivel de la relación de las estrategias de comercialización y las ventas de la empresa Agregados Quillabamba S.A.C 2023. La metodología fue de tipo básica, de enfoque cuantitativo y diseño no experimental, además del alcance correlacional. En esta investigación se ha considerado una población y muestra fue de 93 clientes de la empresa Agregados Quillabamba S.A.C., a quienes se aplicó el instrumento de cuestionario cerrado. Dentro de los resultados, se evidenció mediante la prueba estadística de correlación de Rho de Spearman, se obtuvo un valor de significación bilateral de p-valor=0,000< 0,05, por lo que se entiende que las estrategias de comercialización y ventas es significativo. Por otro lado, el coeficiente de correlación evidenció un resultado de 0,733, que indica la relación positiva entre las estrategias de comercialización y ventas. Por ello se concluye que las estrategias de comercialización se relacionan directamente con las ventas de la empresa Agregados Quillabamba S.A.C 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Lider Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio - ULPes_PE
dc.subjectEstrategias de comercializaciónes_PE
dc.subjectventases_PE
dc.titleESTRATEGIAS DE COMERCIALIZACIÓN EN RELACIÓN A LAS VENTAS DE LA EMPRESA AGREGADOS QUILLABAMBA S.A.C PROVINCIA DE LA CONVENCIÓN, CUSCO 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineUniversidad Lider Peruana Escuela Profesional de Economiaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Lider Peruanaes_PE
thesis.degree.nameEconomistaes_PE
renati.advisor.dni01307574es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2739-9264es_PE
renati.author.dni48851538es_PE
renati.author.dni73422190es_PE
renati.discipline311es_PE
renati.jurorSORIA MORMONTOY JERONIMOes_PE
renati.jurorORDUÑA VENTURA ANGEL JAIMEes_PE
renati.jurorROJAS LUQUE ALEJANDROes_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess