Show simple item record

dc.contributor.advisorARDILES ESPINOZA JORGE LUISes_PE
dc.contributor.authorPOZO UGARTE, ABEL SALUSTIO
dc.contributor.authorLLOCLLE HUANCA, SHIRLEY
dc.date.accessioned2023-12-26T22:37:44Z
dc.date.available2023-12-26T22:37:44Z
dc.date.issued2023-12-26
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulp.edu.pe/handle/ULP/68
dc.descriptionThe main objective of the present investigation was to determine the way in which the family economy management variable is related to virtual education, in the students of the IE La Convención of the district of Santa Ana, 2022, within a context of pandemic. Therefore, a quantitative approach was used, of a basic type, of a non-experimental design and of a descriptive correlational scope, in a sample of 150 parents of the fifth grade of secondary school, who were administered a questionnaire divided into 2 sections. , the first evaluated the management of the family economy and the second, virtual learning. The results found indicated that 38.7% of those surveyed had an inadequate management of the family economy, while 41.3% were at the average level in terms of their experience with virtual learning. At an inferential level, it was found that there is a significant, directly proportional relationship of medium intensity between the research variables (p=0.001; Rho=0.262).es_PE
dc.description.abstractEl objetivo principal de la presente investigación fue determinar la manera en que se relacionan la variable gestión del presupuesto familiar con la educación virtual, en los estudiantes de la IE “La Convención” del distrito de Santa Ana, 2022, dentro de un contexto de pandemia. La investigación está elaborada bajo un enfoque cuantitativo, de tipo básico, de diseño no experimental y de alcance descriptivo correlacional, en una muestra tipo probabilista de 150 padres de familia del quinto grado de secundaria, a quienes se les administró un cuestionario dividido en 2 secciones, la primera evaluaba la gestión del presupuesto familiar y la segunda, el aprendizaje virtual. Los resultados encontrados señalaron que el 38,7% de los encuestados poseían una gestión del presupuesto familiar inadecuada, mientras que el 41,3% se ubicó en el nivel promedio en cuanto a su experiencia con el aprendizaje virtual. A nivel inferencial se encontró que existe una relación significativa, directamente proporcional y de una intensidad media entre las variables de investigación (p=0,001; Rho=0,262).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Líder Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio institucional - ULPes_PE
dc.subjectgestiónes_PE
dc.subjectpresupuestoes_PE
dc.subjecteducaciónes_PE
dc.subjectfamiliaes_PE
dc.subjectcovid-19es_PE
dc.titleGESTIÓN DEL PRESUPUESTO FAMILIAR Y LA EDUCACIÓN VIRTUAL PROVOCADA POR LA COVID-19 EN LA IE LA CONVENCIÓN, SANTA ANA, 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineUniversidad Líder Peruana Escuela Profesional de Economíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Líder Peruanaes_PE
thesis.degree.nameEconomistaes_PE
renati.advisor.dni24951337es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0902-4669es_PE
renati.author.dni24965513es_PE
renati.author.dni24997529es_PE
renati.discipline311es_PE
renati.jurorFLORES LAIME HUGO HERNANes_PE
renati.jurorORDUÑA VENTURA ANGEL JAIMEes_PE
renati.jurorROJAS LUQUE ALEJANDROes_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess